Responde: Mª Teresa Díaz López
[Membro da Asociación Profesional de Orientadores de Galicia “Farodas Cíes”]
Esta é unha dúbida comprensible, sobre todo se pensamos na importancia
do labor das familias, xunto co da escola, na formación dos hábitos de
estudo.
A axuda nas tarefas debe variar en función da idade, do ritmo de traballo
e das posibles dificultades, pero sempre tenderemos a que traballen de
xeito autónomo, coa menor intervención pola nosa parte (especialmente a
partir do primeiro ciclo de Primaria). No caso de dificultades coa lectura ou
coa comprensión, axudaremos un pouco máis. O noso labor será, pois, o
de supervisar, o que non implica estar presente todo o tempo, nin facer
o traballo con eles. Nunca debemos borrar, arrancar follas, dicirlles que o
fan mal ou falar mal do profesorado que manda as tarefas.
Pero axudar tamén é proporcionarlles un espazo ordenado, ben
iluminado, sen moitos elementos que distraian, cunha cadeira e unha
mesa axeitadas á idade e cun horario escolar situado en lugar visible.
Débese ter o costume de consultar diariamente a axenda para ver que
tipo de tarefas traen para facer e así establecer un plan de traballo:
que tes que facer, para cando, por onde vas empezar… É bo tamén que
dispoñan dun horario de actividades da tarde, onde o estudo ocupe un
tempo, pero cun límite razoable que non impida outras tarefas. Cando
hai dificultades para manter a atención ou para organizarse, haberá
que repartir o traballo en períodos máis curtos e a supervisión será máis
constante.
O tempo dos deberes non ha de ser unha loita diaria nin ocupar máis
tempo do necesario. Se ocorre isto, o rendemento dos nosos fillos/as
non é bo e debemos coñecer as causas. O orientador/a é
a persoa indicada para axudarnos en cada caso.
1 comentario:
¡¡¡Vaaaleee!!!
Publicar un comentario